Roning er træning, frisk luft og socialt samvær

Som medlem af Skive Roklub har du fri adgang til at ro i klubbens velholdte inriggere, outriggere, coastalbåde, gigs og singlescullere. De fleste robåde har to eller fire roere og en styrmand. Så er du til teamindsatsen og det sociale under turen, så kom og prøv en tur. Det er let at komme igang, og det eneste, du selv skal sørge for, er noget fornuftigt fritidstøj, der er velegnet til at komme på vandet i.

Sådan kommer du i gang

Instruktion i robåde foregår løbende fra primo maj til ultimo juni. Du møder op i roklubben på en af vores klubaftener, som er mandage og torsdage. Du skal være omklædt og klar kl. 17.45. Kom gerne i god tid den førte gang. Du ror med en instruktør og andre erfarne roere som begynder.

Når du har prøvet at være med et par gange og fundet ud af, at du gerne vil fortsætte, kan du melde dig ind i roklubben. Herefter får du en plan for den videre instruktion. I Skive Roklub har vi instruktører, der er certificeret til at instruere i roning i inrigger, og du får en grundig instruktion i teknikken og reglerne på vandet.

Faste klubaftener

Vores klubaftner er fælles for hele klubben og er hver mandag og torsdag i rosæsonen. Vi er på vandet i både robåd og kajak, og der er altid være nogen at ro med. Husk tøj efter vind og vejr. Sportstøj og sportssko med almindelig hæl (hvis den er for bred, kan den ikke være i bådens spændholt) er fint.

Forudsætninger for at starte

Vi går meget op i, at det er sikkert at færdes på vandet. Derfor har vi nogle krav til dig, der gerne vil starte med at ro:

• Du skal være fyldt 11 år
• Du skal kunne svømme 300 meter uden pause i et svømmebassin. Du skal årligt aflægge en svømmeprøve.
• Du skal gennemføre en instruktion i en inrigger
• Du skal kunne læse vejrforhold, vind og bølger og sammen med andre roere vælge bådtype derefter
• Du skal bære svømmevest, når du er på vandet

Roklubben

Skive roklub har lokaler på Skive Lystbådehavn med en flot udsigt ud over havnen og havneindløbet. Vi har to store omklædningsrum med bad og sauna. I klublokalet er et fuldt ekiperet køkken, hvor vi mødes efter en rotur til kaffe, en bid mad og socialt samvær. Som medlem af klubben kan du frit benytte vores ergometer- og motionslokale. Der er rige muligheder for både frisk luft, motion og et socialt fællesskab i Skive Roklub.

Vil du vide mere

Kig forbi til en af vores klubaftner mandage og torsdage i rosæsonen, eller kontakt roudvalget.

Roinstruktion 2023

Vi starter sæsonens roinstruktion i robåde mandag den 1. maj kl. 17.45. Det foregår herefter hver mandag og torsdag på vores klubaftner.

Du følger instruktionsforløbet to gange ugentligt og kan forvente at blive frigivet som roer inden sommerferien. I august måned tilbyder roklubben et korttursstyrmandskursus til frigivne roere.
Tilmelding er ikke nødvendig, bare kom.

Yderligere info
Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte ro-udvalget.

Vinter-aktiviteter

Som medlem af Skive Roklub kan du tage en tur i KCS hver anden søndag og lege i vores medbragte kajakker i vinerhalvåret. Du har også mulighed for at aflægge svømmeprøve, så du er klar til at ro til standerhejs. Få her en smagsprøve på, hvad der venter dig.